DISTORSION > SALA ROSSA :: OTPMD + La Sécurité + Motherhood + N Nao + Larynx
DISTORSION PSYCH FEST présente

DISTORSION > SALA ROSSA :: OTPMD + La Sécurité + Motherhood + N Nao + Larynx

Événement en personne
24 juillet 2022
18h30 – 23h45 / Entrée: 18h00

4848 Boul. Saint-Laurent, Montréal, QC, Canada
Pour plus d'information à propos de cet événement, veuillez contacter DISTORSION PSYCH FEST à info@distorsionpsychfest.com.

Achat de billets

DISTORSION récidive avec une série de spectacles extérieurs alliant hymnes psychédéliques, vers d’oreille subversifs et rythmes décadents!

Du 22 au 24 juillet prochainDISTORSION vous invite à l’Entrepôt 77, lieu mythique situé sur le Plateau Mont-Royal à la jonction des quartiers du Mile-End et de la Petite Patrie.

- Concert extérieur
- Service de bar sur place

Vérification des disponibilités en cours...

DISTORSION récidive avec une série de spectacles extérieurs alliant hymnes psychédéliques, vers d’oreille subversifs et rythmes décadents!

Du 22 au 24 juillet prochainDISTORSION vous invite à l’Entrepôt 77, lieu mythique situé sur le Plateau Mont-Royal à la jonction des quartiers du Mile-End et de la Petite Patrie.

- Concert extérieur
- Service de bar sur place

Orchestre Tout Puissant Marcel Duchamp

Founded in 2006 by Vincent Bertholet (Hyperculte), the Orchestre Tout Puissant Marcel Duchamp is a large-scale project. Designed as a real orchestra, the size of the ensemble has varied over time. Now with 12 members, 14 in the past or 6 at the beginning, the ensemble has scoured the stages of Europe to demonstrate that the formula "the more the merrier" has never been more true than on stage. Whether in prestigious festivals (Paléo Festival de Nyon, Fusion Festival, Incubate, Womad, Bad Bonn Kilbi, Jazz à la Vilette) or on the four albums released since its launch, Orchestre Tout Puissant Marcel Duchamp a mischievous title in homage to traditional African groups - Orchestre Tout Puissant Konono n°1, Orchestre Tout Puissant Polyrytmo etc... - and to one of the greatest dynamizers of 20th century art) shows an incredible fluidity. The band embraces the forms of its musicians while pushing them to their limits. The result is a powerful, experimental, unstable and terribly alive, organic sound. These characteristics can be found on We're OK. But We're Lost Anyway, fifth opus of the band. Built around twelve musicians, extirpated from their respective biotope, it develops a repetitive musicality which, deployed in successive waves, creates a feeling of trance. Mixing free jazz, post punk, high life, brass band, symphonic mixtures and kraut rock, their sound only goes beyond the limits of genre. Transcendental, almost ritualistic, the music is coupled with powerful lyrics, declaimed in rage against a world that is falling apart. Adorcist, hypnotic and post-syncratic, the Orchestre Tout Puissant Marcel Duchamp, far from Tzara's manifesto, is somewhere between Hugo Ball's phonetic psalms, a Sufi procession that turns into a brawl and a voodoo ritual, but always with a precision proper to the monomania of an asperger. otpmd.ch/